Tuesday 6 September 2011

Hoezo “slecht weer” ?

ik durf gerust te stellen dat wij een van de beste zomers ooit hebben gedraaid. Echt? Ja, en niet zomaar een goede zomer; fenomenale bezetting en toch nog prima kamerprijzen. Iedere krant die ik deze zomer opensloeg kopte: “Nederlands vertrekken massaal naar de zon”. Laat mij u nu vertellen dat 93% van onze gasten uit……..Nederland komt. Nu besef ik mij dat Maastricht vaak wordt gezien als buitenland. Best begrijpelijk overigens, niet alleen praten we vreemd, en is het een behoorlijke eind rijden, we hebben ook nog eens een totaal andere bouwstijl en het is het structureel 3 tot 4 graden warmer dan in de rest van het land. Veel liever had ik een andere kop gelezen in de krant: “Nederlanders gaan massaal aan de stedentrips” gevolgd door: “thuisblijvende Nederlanders shoppen de steden leeg”. Laat mij u vertellen dat ik regelmatig spreek met middenstanders; ook zij bekennen; het was een puike zomer voor “hun” handel. Door het “slechte” weer vluchten de toeristen massaal de winkels in op zoek naar droogte. Wat doe je in een winkel? Juist ja, kopen. Dus de vraag is; hebben we “slecht” weer gehad deze zomer? Jazeker wanneer je van zon, zee en strand houd, echter voor de hotellerie en de middenstanders is het een puike zomer geweest met het beste weer ooit……eigenlijk best ook wel lekker; zo’n zomer van voor de klimaatcrisis. 

No comments:

Post a Comment